Tento web používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštěvnosti súbory cookies. Viac informácií.

Odmietnuť Súhlasím Podrobné nastavenie Prijať zvolené cookies
Nevyhnutne nutné cookies
Tieto cookies sú nevyhnutné pre fungovanie nášho webu a nemožno ich deaktivovať. Tieto súbory navyše prispievajú k bezpečnému a riadnemu využívaniu našich služieb.
Analytické cookies
Analytické cookies sú zhromažďované skriptom spoločnosti Google Inc., ktorá následne tieto dáta anonymizuje. Po anonymizácii sa už nejedná o osobné údaje, pretože anonymizované cookies nemožno priradiť konkrétnemu užívateľovi, resp. konkrétnej osobe. My pracujeme iba s cookies v anonymizovanej podobe.
Reklamné cookies
Reklamné cookies používame my alebo naši partneri, aby sme Vám mohli zobraziť vhodné obsahy alebo reklamy ako na našich stránkach, tak na stránkach tretích subjektov. Na základe týchto informácií nie je spravidla možná bezprostredná identifikácia Vašej osoby, pretože sú používané iba anonymizované údaje.

Obchodné podmienky

1 Základné pojmy

1.0 Prevádzkovateľom internetového obchodu www.cajkava.sk je :

CLEMATIS 8 s.r.o.
Perlová 1
04001 Košice
IČO:53244958
IČ DPH: SK2121309333

Zapísaná v OR Košice I, vl.č.49633/V, odd:Sro

Kontaktný e-mail: info@cajkava.sk
Reklamácie: info@cajkava.sk
Kontaktný tel. č. : +421 911 633 441

Vážení zákazníci. Týmto by sme Vás chceli poprosiť, aby ste uprednostňovali mailovú komunikáciu s nami pred telefonickou. Z dôvodu časovej zaneprázdnenosti bohužial nedokážeme vybavovať všetky telefonické hovory. Na e-mailové otázky sa budeme snažiť odpovedať v pracovné dni vždy maximálne do 24 hodín. Týmto ušetríte veľa nášho času a Vami objednaný tovar sa k Vám dostane v kratšom čase. Vopred Vám ďakujeme za Vaše pochopenie.

Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č. : 055/6220 781
fax. č.: 055/6224 547
www.soi.sk


1.1 Všetky ceny tovarov a služieb uvedené na stránke www.cajkava.sk sú konečné


1.2 Objednávateľ je osoba (spoločnosť), ktorá si vybrala a zaplatila za služby alebo tovar na stránkach www.cajkava.sk. Objednávateľ musí v objednávke, resp. pri registrácii presne a pravdivo uviesť adresu doručenia, prípadne iné kontaktné údaje. Objednávka je príkazom pre prevádzkovateľa na realizáciu objednaného, zaplateného tovaru od objednávateľa. Všetky objednávky podané prostredníctvom webportálu www.cajkava.sk sú záväzné.


1.3 Podmienkou uskutočnenia objednávok nie je vaša registrácia do systému. Objednávku je možné urobiť aj bez registrácie do systému, ale zákazník musí pri nej presne a pravdivo uviesť adresu doručenia, prípadne iné kontaktné údaje.


1.4 Objednávky uskutočníte tak, že si prostredníctvom ponuky na stránke vyberiete tovar, vložíte požadovaný počet kusov do košíka a následne prejdete k pokladni, kde si zadáte spôsob doručenia, spôsob platby a odošlete objednávku. Po odoslaní objednávky obdržíte kópiu objednávky e-mailom a následne Vám bude potvrdené či Vami vybraný tovar je dostupný a to vždy elektronickom poštou. V prípade, že tovar nie je momentálne na sklade ani u dodavateľa, budete o tejto skutočnosti bezodkladne informovaný elektronickou poštou, prípadne telefonicky.
 

1.5 Objednávku možno stornovať do 24 hodín od objednania, a to prostredníctvom elektronickej pošty. Takúto storno objednávku považujeme za zrušenú. Pri zrušení objednávky je potrebné uviesť Vaše meno, e-mail a číslo objednávky, prípadne popis objednaného tovaru. V prípade zrušenia objednávky neúčtujeme žiadne penále ani iné poplatky súvisiace so stornom objednávky. V prípade, že objednávateľ už zaplatil časť alebo celú kúpnu cenu, bude mu táto čiastka bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 15 dní od odstúpenia od zmluvy, vrátená bezhotovostným prevodom na ním určený účet, pokiaľ sa s prevádzkovateľom nedohodne inak.


1.6 Prevádzkovateľ má právo zrušiť objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa s objednávateľom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude objednávateľ informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s prevádzkovateľom nedohodne inak.

2 Dodanie tovaru

2.1 Prevádzkovateľ sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru, tak ako bolo uvedené v čase objednávky, na základe objednávky objednávateľa za dohodnutú cenu. Ku každej objednávke bude priložená faktúra. Ak si zákazník objedná väčšie množstvo tovarov budú mu doručené jednorázovo pričom ich dodacia lehota bude zodpovedať produktu s najdlhšou dodacou lehotou (príklad - ak si objednáte tri produkty, pričom ich dodacia lehota je 5 a 10 dní, automaticky bude pre celú objednávku platiť najdlhšia dodacia lehota, teda 10 dní). Prevádzkovateľ sa zaväzuje oznámiť objednávateľovi e-mailom najneskôr do 24hodín ( počas pracovných dní ) od prijatia objednávky, či sa objednávka vybavuje, alebo sa čaká na objednaný tovar od dodavateľa.

2.2 Informácie o dostupnosti ponúkaného tovaru uvádza prevádzkovateľ na svojej internetovej stránke následovne :
Na sklade :
Áno - tovar je na sklade u prevádzkovateľa, prípadne u jedného z jeho dodavateľov a prevádzkovateľ je schopný tento tovar odoslať ešte v pracovný deň objednania, ak objednávka od objednávateľa bola zaevidovaná do 12:00 hod. Väčšina objednávok prijatých po 12:00 hod bude odoslaných až nasledovný pracovný deň od objednania objednávateľom.

  • 2-5 dni ( od objednávky ) - tovar je podľa informácii dodavateľov dostupný na ich skladoch a na sklade u prevádzkovateľa by bol za 2 až 5 dní od objednania objednávateľom.
  • 6-10 dni ( od objednávky ) - tovar je podľa informácii dodavateľov dostupný na ich skladoch, prípadne im tovar dorazí v najbližších dňoch a na sklade u prevádzkovateľa by bol za 6 až 10 dní od objednania objednávateľom.
  • viac ako 10dni / na otázku -  tovar nie je podľa informácii dodavateľov momentálne dostupný na ich skladoch, prípadne bude na skladoch v priebehu pár dní. Pre presnejšiu informáciu o termíne dodania treba kontaktovať prevádzkovateľa mailovou komunikáciou, prípadne cez kontaktný formulár.

Upozornenia :
a/ Prevádzkovateľ nezodpovedá za prípadné predĺženie termínu dodania tovaru ktoré môže nastať nesprávnou informáciou od jeho dodavateľa o jeho aktuálnych skladových zásobách.
b/ Prevádzkovateľ nezodpovedá za prípadné predĺženie termínu dodania tovaru ktoré môže nastať komplikáciami prepravcov tovaru ( prepravné a kurierske spoločnosti, alebo Slovenská pošta ) a to už či na trase Dodavateľ prevádkovateľa-Prevádzkovateľ, prípadne Prevádzkovateľ-Objednávateľ.
c/ Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na omyl pri uvedení dostupnosti ponúkaného tovaru, ktorý však musí oznámiť objednávateľovi mailovou komunikáciou počas pracovných dní do 24 hodín od objednania tovaru od objednávateľa.

Poznámka : Všetky objednávky sa napriek upozorneniam snaží prevádzkovateľ vybavovať v čo najkratšom čase ako je to len možné.


2.3 Pokiaľ je doručená zásielka poškodená, objednávateľ spíše pri preberaní tovaru reklamáciu s doručovateľom a bezodkladne o tejto skutočnosti informuje prevádzkovateľa. Následne pri riešení reklamácie je objednávateľ povinný poskytnúť maximálnu súčinnosť.

2.4 Objednávateľ sa zaväzuje prevziať si objednaný tovar a zaplatiť za objednaný tovar dojednanú cenu.

2.5 UPOZORŇUJEME objednávateľov, že všetky zásielky, prípadne zásielky s celkovou hmotnosťou nad 10kg zasielame výhradne kurierom .


3 Poplatky za prepravné a balné

3.1 Tovar je Objednávateľovi dodaný prostredníctvom kuriera GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o. ( ďalej len GLS ) na území SR, kde tovar bude doručený do 24 hodín ( počas pracovných dní ) od potvrdenia, že zásielka bola odoslaná objednávateľovi

3.2 Cenník preprevného a balného je nasledovný:
Pre balíky v rámci SR :
Kurierska spoločnosť

3,99€ - pri objednávke tovaru v celkovej hodnote do 20€ vrátane
3,39€ - pri objednávke tovaru v celkovej hodnote do 30€ vrátane
0,00€ - pri objednávke tovaru v celkovej hodnote od 40,01€


3.3 Tovar bude dodaný v termíne určenom pri každom výrobku. ( deň objednávky sa nezapočítava do termínu dodania až nasledujúci deň a pri objednávke prijatej cez víkend sa ráta ako prvý deň, prvý pracovný deň ). Pokiaľ by sa dodacia lehota predĺžila, bude objednávateľ včas o termíne dodania informovaný e-mailom alebo telefonicky.


4 Osobný odber tovaru

V našej kaviarni Clematis Coffee&Tea na Hlavnej 84 v Košiciach .


5 Vrátenie tovaru

5.1 Vrátenie tovaru zakúpeneho v internetovom obchode www.cajkava.sk je možné bez uvedenia dôvodu do 14 pracovných dní. Oznámenie odberateľa o odstúpení od zmluvy uzatvorenej na diaľku musí byť dodávateľovi doručené do skončenia lehoty pre odstúpenie od zmluvy a dodávateľovi musí byť riadne vrátený kompletný tovar v pôvodnom stave so všetkými dokladmi a dokumentáciou, ktoré boli odberateľovi dodané. Vrátený tovar musí byť bez známok poškodenia, alebo používania. Odberateľ vždy vracia tovar na adresu dodávateľa. Žiadame zákazníkov aby neposielali tovar na dobierku, pretože takto zaslaný tovar nebude z našej strany prevzatý. Doporúčame Vám tovar, ktorý nám posielate poistiť. Po odstúpení a riadnom vrátení tovaru odberateľom je dodávateľ povinný bez zbytočného odkladu ( najneskôr do 14 dní ) vrátiť spotrebiteľovi zaplatenú čiastku za tovar vrátane nákladov, ktoré odberateľ vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci iba v tom prípade, ak tovar plne zodpovedá kvalitatívnym požiadavkám a zároveň nie je chybný. Za tovar plne zodpovedajúci kvalitatívnym požiadavkám sa považuje tovar rovnakej alebo podobnej charakteristiky, aká je uvedená v ponuke tovaru na internetovej stránke predávajúceho. Odberateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa jeho osobitných požiadaviek. Zmluvu uzatvorenú na diaľku s odberateľom možno zrušiť len za podmienok stanovených zákonom o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z.

5.2 Tovar može odberateľ zaslať naspäť Slovenskou poštou alebo jemu vybranou kurierskou alebo inou prepravnou spoločnosťou na adresu prevádzkovateľa. Rovnako môže k zaslaniu tovaru naspäť prevádzkovateľovi využiť prevádzkovateľom ponúkanú službu kurierskej spoločnosti GLS pod názvom Pick&ReturnService vyplnením Žiadosti o vyzdvihnutie tovaru na reklamáciu/vrátenie prostredníctvom GLS. Zákazník v žiadosti vyplní svoje meno, adresu vyzvihnutia balíka, svoj tel.kontakt pre kuriera, dátum požadovaného vyzdvihnutia a názov tovaru ktorý chce vrátiť, prípadne reklamovať. Táto služba je pre všetkých zákazníkov dostupná zdarma a hradí ju v plnej výške prevádzkovateľ.

 

6 Platobné podmienky

6.1 Za objednaný tovar cez www.cajkava.sk môže Objednávateľ zaplatiť prostredníctvom:

  • 1. bankovým prevodom - na váš email, ktorý ste zadali pri registrácii Vám prídu všetky potrebné údaje na uhradenie objednávky (variabilný symbol, číslo účtu, sumu, atď.)
    Týmto by sme Vás chceli požiadať zrealizovať platbu na náš účet až po doručení spomínaného emailu a našom potvrdení, že Vami objednaný tovar je u nás nachystaný pre osobný odber, prípadne na odoslanie.
  • 2. dobierka - zaplatenie tovaru v hotovosti pri prevzatí zásielky prepravcovi.

6.2 Platby za Objednávky sa prijímajú centrálne na účet prevádzkovateľa č.ú.:  IBAN: SK19 0900 0000 0051 8011 8112

6.3 Informácie poskytnuté prostredníctvom objednávkového formulára, slúžia výlučne pre potrebu poskytnutia konkrétnej služby a nebudú ďalej poskytované tretím osobám ani inak komerčne využívané.

 

7 Záručné podmienky

7.0 Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.

7.1 Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný Reklamačný poriadok zverejnený na internetovej stránke predajcu www.cajkava.sk. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že si Obchodné podmienky a teda aj Reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon").

7.2 Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

7.3 Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.

7.4 Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.

7.5 Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.

7.6 Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu spolu so záručným listom a dokladom o zaplatení.

7.7 Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a doručí ho predávajúcemu. Podobu formulára určí predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho. Ak takýto formulár na stránke nie je, kupujúci je povinný zaslať spolu s reklamovaným tovarom sprievodný list kde uvedie : meno kupujúceho, číslo faktúry/objednávky, názov reklamovaného tovaru, dátum nákupu a stručný popis reklamovaného tovaru. Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:

  • 1. doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu, prípadne doručenie listu s údajmi ktoré vypíše sám kupujúci a to meno a priezvisko kupujúceho, adresu kupujúceho, dátum nákupu reklamovaného tovaru spolu s číslom faktúry, prípadne spolu s číslom objednávky a popis závady reklamovaného tovaru.
  • 2. doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu, Ak budete tovar zasielať naspäť poštou alebo Vami vybranou kurierskou spoločnosťou, predávajúci odporúča kupujúcemu zásielku s tovarom si poistiť. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá.

Tovar može odberateľ zaslať naspäť Slovenskou poštou alebo jemu vybranou kurierskou alebo inou prepravnou spoločnosťou na adresu prevádzkovateľa. Rovnako môže k zaslaniu tovaru naspäť prevádzkovateľovi využiť prevádzkovateľom ponúkanú službu kurierskej spoločnosti GLS pod názvom Pick&ReturnService vyplnením. Zákazním v žiadosti vyplní svoje meno, adresu vyzvihnutia balíka, svoj tel.kontakt pre kuriera, dátum požadovaného vyzdvihnutia a názov tovaru ktorý chce vrátiť, prípadne reklamovať. Táto služba je pre všetkých zákazníkov dostupná zdarma a hradí ju v plnej výške prevádzkovateľ.
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar je nutné doručiť do sídla predávajúceho a to na adresu :
CLEMATIS 8 s.r.o.
Južná trieda 82
040 01  Košice
Tovar nám nezasielajte na dobierku! Takto doručené zásielky nepreberáme! Všetky Vaše náklady spojené s reklamáciou tovaru ( ak bude reklamácia uznaná ) Vám uhradíme po ukončení reklamácie a to buď na Váš účet, alebo poštovou poukážkou na Vašu adresu ( podľa toho ktorú z týchto možností si zvolíte ).

7.8 Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom sídle alebo u určenej osoby v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona.

7.9 V mieste určenom podľa bodu 7.8 týchto všeobecných obchodných podmienok na prijímanie reklamácií je predávajúci povinný zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie v súlade s ust. § 18 ods. 3 Zákona.

7.10 Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie vady.

7.11 Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vady tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona a poučiť spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

7.12 Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom alebo doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol.

7.13 Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

7.14 Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar ktorý nie je možné opraviť za iný obdobný tovar s porovnateľnými technickými parametrami po vzájomnej dohode s kupujúcim.

7.15 Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:

  1. nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
  2. neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
  3. uplynutím záručnej doby tovaru,
  4. mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
  5. používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
  6. neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
  7. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
  8. poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
  9. poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
  10. neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
  11. zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

7.16 Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

  1. odovzdaním opraveného tovaru,
  2. výmenou tovaru,
  3. vrátením kúpnej ceny tovaru,
  4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru po vzájomnej dohode s kupujúcim,
  5. písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
  6. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

7.17 Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.

7.18 Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.

7.19 Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

7.20 V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. v prípade výmeny tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.

7.21 Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol nárok na uplatnenie záruky podľa bodu 7.15 týchto všeobecných obchodných podmienok, bezplatné.

7.22 Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 7.12. týchto reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:

  1. predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
  2. predávajúci vadný tovar vymení.

7.23 Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 7.12. týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:

  1. výmenou tovaru za nový, alebo
  2. výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
  3. v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar.

7.24 Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené vo formulári na uplatnenie reklamácie.

7.25 Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.

7.26 Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.

7.27 Pre účely reklamácie sa za dobu, ktorá je považovaná za dobu, počas ktorej nemôže kupujúci riadne užívať tovar doba, počas ktorej po uzavretí kúpnej zmluvy nemôže kupujúci pre vady tovaru užívať tovar spolu viac ako 180 dní.

7.28 Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu 7.7. týchto reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.

7.29 V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale vada výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie vady tovaru prostredníctvom súdu.

 

8 Odstúpenie od zmluvy

8.1 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už prípadne zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.

8.2 Kupujúcemu vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy za podmienok upravených zákonom č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji") a to u nás  do 30 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Kupujúci nemá právo vrátiť tovar predávajucemu pokiaľ javí akékoľvek čo i len najmenšie známky používania.

8.3 Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 10 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.

8.4 Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť buď písomnou formou v zmysle platných právnych predpisov alebo elektronickou písomnou formou vo forme vyplneného kontaktného formulára.

8.5 Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu a dôvod odstúpenia od zmluvy. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale vo forme poistenej zásielky.

8.6 V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar v zmysle bodu 8.2. týchto všeobecných obchodných podmienok, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo jej časť v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.

8.7 V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy v zmysle bodu 8.2. týchto všeobecných obchodných podmienok a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, má predávajúci nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu.

8.8 Predávajúci vráti pri platnom odstúpení od zmluvy v zmysle bodu 8.2. týchto všeobecných obchodných podmienok kupujúcemu kúpnu cenu zaplatenú za tovar vrátane nákladov, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru, ak kupujúci spolu s tovarom predloží predávajúcemu písomné doklady o vynaložených nákladoch, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci iba v tom prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a zároveň nebol vadný. Za tovar plne zodpovedajúci kvalitatívnym požiadavkám sa považuje tovar rovnakej alebo podobnej charakteristiky, aká je uvedená v ponuke tovaru na internetovej stránke predávajúceho.

8.9 Za náklady, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru sa považujú náklady na uskutočnenie objednávky, najmä cena za uskutočnenie telefonického hovoru, ktorým kupujúci urobil návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, alebo cena za pripojenie kupujúceho na internetovú stránku predávajúceho, počas ktorej kupujúci vyplnil a odoslal formulár na objednanie tovaru na internetovej stránke alebo napísal a odoslal mail s objednávkou tovaru v trvaní 30 minút.

8.10 V prípade, že kupujúci nesplní niektorú povinnosť uvedenú v bode 8.4. a 8.5. týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov, spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.

8.11 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy v prípade tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.

 

9 Ochrana osobných údajov

9.1. Informačný systém internetového obchodu www.cajkava.sk je zaregistrovaný na Úrade pre ochranu osobných údajov v SR.
Prevádzkovateľ internetového obchodu www.cajkava.sk týmto prehlasuje, že s osobnými údajmi svojich zákazníkov získanými registráciou pri vytváraní zákazníckeho účtu, prípadne odoslaním objednávky nakladá v zmysle „Zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov".
Medzi spracúvané osobné údaje patria osobné údaje poskytnuté zákazníkom pri registrácií, prípadne pri odoslaní objednávky, ktorými sú meno, priezvisko, adresa, emailový kontakt a telefónne číslo. Zákazník registráciou alebo objednávkou bez predošlej registrácie súhlasí so spracovaním a zhromažďovaním osobných údajov v databáze internetového obchodu. Internetový obchod zhromažďuje údaje za účelom evidencie zákazníkov, odoslania objednaných zásielok, fakturácie a prípadnej reklamácie tovaru.
Osobné údaje nie sú sprístupnené žiadnym tretím stranám ani iným osobám s výnimkou prepravcov zabezpečujúcich doručenie zásielok, ktorými sú Slovenská pošta a.s., GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., prípadne iný externý prepravca poverený objednávateľom k preprave objednaného tovaru.
Zákazník môže svoje osobné údaje zmeniť a aktualizovať v sekcii „Prihlásenie" po prihlásení do internetového obchodu. Zákazník má možnosť zrušiť registráciu na základe písomnej ( odoslať na adresu : CLEMATIS 8 s.r.o., Južná trieda 82, 040 01 Košice ) alebo emailovej ( odoslať na adresu : info@cajkava.sk ) žiadosti, čím budú odstránené všetky jeho osobné ako aj kontaktné údaje z databázy internetového obchodu.
Ak sa zákazník domnieva, že jeho práva na ochranu osobných údajov boli porušené, môže sa obrátiť na prevádzkovateľa internetového obchodu, prípadne využiť niektorú z možností uvedených v zákone.

9.2 Údaje pri registrácii Ako Objednávateľ musíte vyplniť pri registrácii alebo objednávke fakturačné údaje, ktoré sú potrebné pre správne vybavenie objednávky (zaúčtovanie a doručenie). Ide o tieto údaje:
. Meno
. Priezvisko
. Ulica a číslo domu
. Mesto a PSČ
. Štát
. Telefón
. E-mail
Ak Objednávateľ vystupuje ako právnická osoba, mal by ešte doplniť aj nasledujúce údaje:
. Organizácia
. IČO
. IČ DPH / DIČ
Všetky údaje sú uchovávané v chránenej databáze na serveri Prevádzkovateľa a sú po prihlásení Objednávateľa poskytnuté aj pri jeho ďalšom nákupe. Údaje môže Objednávateľ podľa aktuálnych údajov zmeniť po prihlásení.

9.3 Bankové operácie Všetky v súčasnosti ponúkané formy elektronického bankovníctva (platenia za tovar cez internet) sú realizované priamo na stránkach banky Objednávateľa, ktorá poskytne Prevádzkovateľovi jedine informáciu o úspešnosti či neúspešnosti platby s menom, prípadne číslom účtu (potrebné pre identifikáciu správnej platby a v prípade potreby pre jej vrátenie). V žiadnom prípade sa Prevádzkovateľ nedozvie žiadne ďalšie informácie, ako prihlasovacie údaje alebo zostatok na účte Objednávateľa.

9.4 Stanovisko k poskytovaniu Vašich osobných údajov Vaše údaje neposkytujeme žiadnym iným subjektom, s výnimkou organizácií, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie Vašej objednávky. Sú to doručovateľské služby ( adresa na dodanie, prípadne telefónne číslo ). Tieto údaje sú však vždy poskytnuté jednorazovo pre vybavenie Vašej konkrétnej objednávky.

9.5 Objednávateľ udeľuje Prevádzkovateľovi tento súhlas na dobu neurčitú a môže ho písomnou formou kedykoľvek odvolať. Súhlas zanikne obratom od doručenia odvolania súhlasu Prevádzkovateľovi.

 

10 Záverečné ustanovenia

10.1 Všetky právne vzťahy vznikajúce medzi Prevádzkovateľom a Objednávateľom sa riadia právnymi predpismi SR. Vo veciach neupravovaných týmito Obchodnými podmienkami sa uplatnia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka.

10.2 Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo tieto zmluvné podmienky meniť. Zmenené obchodné podmienky musia byť však vždy uvedené na stranke prevádzkovateľa v sekcii ´Obchodné podmienky´.

Obchodné podmienky boli aktualizované dňa: 1. 7.2020

Alternatívne riešenia sporov

Dávame Vám do pozornostni nasledovné: V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu je nižšia 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

 

Zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov nadobúda účinnosť dňom 1. 7.2020.